בטא קרוטן
בטא קרוטן
אוגוסט 4, 2015
אספרטיים ממתיק מלאכותי
אוגוסט 4, 2015
בטא קרוטן
בטא קרוטן
אוגוסט 4, 2015
אספרטיים ממתיק מלאכותי
אוגוסט 4, 2015

כל האמת על חלב ומוצריו

בניגוד לעמדה הרווחת, ישנה בעייתיות באכילת חלב ומוצריו ומכאן הצורך להביא למודעות את כל האמת על חלב ומוצריו. העלייה בצריכת החלב הביאה לעלייה בתחלואה במחלות כמו סרטן, מחלות לב, סוכרת והשמנה.

מחקרים

  • מחקרים רבים תומכים בעמדה זו ומגלים כי החלב אינו מסייע לעצמות,
  • אינו תורם להפחתת שיעורי אוסטיאופורוזיס,
  • יכול להוות גורם סיכון לסרטן ולמחלות לב
  • אינו יעיל בהתמודדות עם השמנה והתסמונת המטבולית, שאחד מסימניה היא העמידות לאינסולין.
  • דיאטה עשירה במוצרי חלב קשורה גם לחוסר בברזל, ולעלייה בסיכון לאקנה.
  • חלב ומוצריו מהווה את קבוצת המזון בעלת הפוטנציאל האלרגני הגבוה ביותר. לכן יש לשקול להפחית או להפסיק צריכת חלב ומוצריו בבעיות הרפואיות כמו בעיות במערכת העיכול, בעיות במערכת הנשימה, מיגרנות, מחלות אוטו-אימוניות, עצירות ועוד.

כל האמת על חלב ומוצריו

חלב ומוצריו אינם נמצאים בדיאטות מאריכות חיים. בני אדם לא צרכו בעבר חלב, במשך כמה מיליוני שנים טרם הציביליזציה. צריכת החלב עלתה ועימה התפתחו והתרבו המחלות האופייניות לצריכת חלב ומוצריו.
עובדות אלו עומדות בסתירה לדעה הרווחת ולפרסום באמצעי התקשורת אודות יעילותו התזונתית של החלב. בקמפיינים שונים ממליצים לצרוך חלב מהנימוקים הבאים: שמירה על דיאטה, שמירה על רמות סידן גבוהות בדם, שיפור איכות החיים, בניית עצמות חזקות, מניעת מחלות עצם ושברים.
אך ההפך הוא הנכון, חלב ומוצריו לא רק שאינם מגנים על העצמות מפני ירידת מסת העצם, אלא שיתכן ויש ביכולתם לגרום לנזק לעצמות. האפשרות שחלב ומוצריו מגנים מפני אוסטיאופורוזיס היא אומנם מיתוס עתיק ומושרש היטב, אך באמצעות חומר מדעי משמעותי ניתן לערער בקלות על האמיתות המדעית. שיעורי האוסטיאופורוזיס (הנמדדים לפי שיעורי שברי צוואר הירך באוכלוסיות שונות) גבוהים ביותר במדינות שצורכות את הכמות הגדולות ביותר של חלב ומוצריו ,ונמוכים ביותר במדינות שצורכות את הכמויות הקטנות ביותר של חלב ומוצריו או שאינן צורכות כלל מוצרי חלב.
מסתבר כי הגורם בר השינוי המשמעותי ביותר לעתיד העצמות הוא פעילות גופנית !
כל העוסקים במאזן המינרלים בגוף, ובראשם נפרולוגים, יודעים שככל שאדם צורך יותר חלבון (בעיקר חלבון מן החי), כך הוא מפריש יותר סידן בשתן, הסידן המופרש נלקח מן העצמות. אם מצב זה נמשך לאורך זמן , מקבלים מאזן סידן שלילי כרוני היכול להאיץ את התהליך אוסטאופורוזיס.

מוצרים שמוזכרים במאמר שעשויים לעניין אותך

מצגת על נזקי החלב כאן

Print Friendly, PDF & Email
שתף
שנדבר? דילוג לתוכן