חנות מוצרי טבע ובריאות של חגית

עדשים שחורות

עדשים שחורות לתזונה בריאה

12

עדשים שחורות זכו לכינויים כגון "עדשי קוויאר בלוגה" וכן "העדשים הטובות בעולם" האמור הוא כמובן בזכות טעמן המשובח ותכולת המרכיבים התזונתיים והבריאותיים. עדשים שחורות מהוות מקור מעולה לחלבון צמחי ולכן הן מהוות מרכיב תזונתי חשוב מאין כמוהו לספורטאים ולאנשים צמחוניים.

עדשים שחורות מבית הצמחים של חגית

עדשים שחורות ואיכותיות ממיטב גידולי שדה ללא ריסוסים, חומרי דישון והדברה וללא הנדסה גנטית מגיעים אליכם מחקלאות איכותית במישורי קנדה הצפונית המכבדת את עצמה בתואר העדשים הטובות בעולם.

עדשים שחורות מבית הצמחים של חגית, בית טבע המעניק טעם לבריאות הם הערובה לאיכות ומקצוענות

המלאי אזל

עדיין מתלבטים?

בואו להתכתב עם מומחה בווטסאפ שיתאים לכם את הפתרון הנכון ביותר עבורכם

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

עדשים שחורות

עדשים שחורות זכו לכינויים כגון "עדשי קוויאר בלוגה" וכן "העדשים הטובות בעולם"
היבה לכך היא כמובן בזכות טעמן המשובח ותכולת המרכיבים התזונתיים והבריאותיים. עדשים שחורות מהוות מקור מעולה לחלבון צמחי ולכן הן מהוות מרכיב תזונתי חשוב מאין כמוהו לספורטאים ולאנשים צמחוניים.

תכונות בריאותיות ותועלת תזונתית של העדשים השחורות

  • תכולת הברזל בעדשים שחורות גבוה פי שלוש מאשר בבשר בקר או בשר עוף ועיכול וספיגת ברזל צמחי המצוי בעדשים קל יותר ויעיל יותר מאשר עיכול ברזל מהחי וספיגתו.
  • אינדקס גליקמי של העדשים השחורות נא סביב 30 בסולם של 0 עד 100 ולכן העדשים מהוות מרכיב תזונתי חשוב ביותר עבור אנשים סוכרתיים היות והן שומרות על רמת סוכרים מאוזנת לאורך שעות רבות, תכונה של רמות סוכר יציבות היא חשובה מאד עבור אנשים הרוצים להפחית משקל וספורטאים העוסקים בפעילות גופנית בעוצמות גבוהות.
  • בזכות תהליך עיכול איטי של העדשים הן מקנות תחושת שובע לאורך שעות רבות ולכן הן יעילות כמרכיב תזונתי דיאטטי לשמירה על משקל תקין. קטניות בכלל ועדשים שחורות במיוחד הן מסוגי המזון המועיל ביותר לבריאותנו.
  • העדשים השחורות מכילות כמות גבוהה של סיבים ממיסים אשר מסייעים בספיגת שומנים ותורמים להורדת רמות שומנים בדם. סיבים מסיסים המצויים  בעדשים שחורות תורמות לחיזוק של פלורת המעיים הטבעית (חיידקים ידידותיים) ומסייעות לתפקוד תקין ויעיל של מערכת העיכול.
  • עדשים שחורות כמעט ונטולות שומן ובעלות ערך קלורי נמוך והן מכילות כמויות גדולות של מרכיבים תזונתיים ובהם נוגדי חמצון השומרים על גופנו מפני תחלואים ותהליכי הזדקנות מוקדמת.
  • מחקרים עדכניים מצאו כי הפיגמנט האחראי לצבע השחור של העדשים הוא אנטוציאנין, שהוא ממשפחת ה פלבנואידים שהם פיטוכימיקלים המצויים בפירות וירקות הם פועלים כנוגדי חמצון עוצמתיים להגנה על הפירות והירקות. ידוע כי לאנטיציאנין ישנה השפעה נוגדת חמצון חזקה ומועילה מאד לבני האדם והם מגינים ומאיטים תהליכי הזדקנות.
  • עולם המדע קבע: אנתוציאנינים – הגנה נוגדת חמצון גבוהה פי ארבעה מזו של ויטמין E אנתוציאנינים הם הקבוצה החשובה ביותר של הפיגמנטים הצמחיים והם אחראיים על הצבעים המדהימים של פירות וירקות והם בעלי ההשפעה הפיזיולוגית העוצמתית ביותר מכל התרכובות הצמחיות והן כוללות גם הגנה בפני רעלנים שונים. אנתוציאנינים ידועים כמועילים במיוחד
  • הגנה על המוח
  • הגנה מפני טרשת עורקים
  • הגנה מפני סיבוכי סוכרת
  • הגנה מפני דלקות כלי דם
  • הגנה מאלרגיות שונות

חוקרים ממליצים: להגביר צריכה של אנתוציאנינים !

עדשים על פי רפואה סינית:
רפואה סינית עושה שימוש רב בעדשים כחלק מתזונה קבועה ומאוזנת ומשולבת בעיקר עם אורז וירקות ברפואה סינית ידועות העדשים כמזון משתן ועוזר בהוצאת לחות מהגוף ברפואה סינית עדשים מחזקות את הלב, הטחול, הכליות והקיבה.
עדשים כמרכיב תזונתי בריא ועדכני עם התפתחות המדע והקדמה עולים על שולחננו מרכיבי תזונה שונים שבעבר נזנחו או שלא היתה להם הצדקה כלכלית לגידול ושיווק. מחקרים מוצאים כי אותם מרכיבי תזונה מכילים שפע רב של תועלות תזונתיות ובריאותיות והמטבח המודרני משכיל להכין מהם מאכלים טעימים ועדכניים. כך זוכים סוגי מזון אלו למקום של כבוד ומושב להם הזוהר והכבוד הראויים להם והפופולריות שלהם נוסקת בצורה מטאורית אך הבשורה החשובה היא ניפוץ מיתוסים ישנים שהיו שגורים וגרסו כי אוכל בריא אינו טעים ואוכל בריא הוא יקר. בשורת העדשים השחורות: עדשים שחורות הן טעימות מאד ואינן אוכל יקר ובעיקר נוכח העובדה שהן משביעות לאורך שעות רבות והכנתן פשוטה וקצרה
הכנת עדשים שחורות בניגוד לעדשים אחרות, עדשים שחורות שומרות על מרקם מוצק לאחר הבישול ואינן מתפוררות ושומרות על מראה שחור ומבריק ולכן הן מתאימות מאד לסלטים
– רצוי להשרות  עדשים שחורות במים לזמן קצר לפני הבישול שעה עד שעתיים,
– לבשל במים 20 דקות עוד מספר דקות יותר על לריכוך, לסנן ולצנן.
– תוספות של עשבי תיבול, אורז, ירקות וככל שהדמיון והטעם ייקחו אתכם.
הפופולריות של עדשים שחורות בעיקר במטבחים אניני טעם ושוחרי בריאות הקנו להן את שמם "מצע פנינים שחורות" "קוויאר של הטבע" והן מככבות בכל מקום השם דגש על תזונה ובריאות מגמות עולמיות בתחום התזונה והבישול העילאי הביאו נופך של יוקרה לסוגי מזון שחורים כגון דיונונים, צדפות, עדשים שחורות, קוויאר, כמהין ועוד.
מגמות אלו מדגישות את העלייה והתחזקות של אוכל שחור והרעיון הוא שהצבע השחור אינו רק אנין אלא גם יוקרתי וכל מה שנחשב בעבר לשחור ולמלוכלך, אפוף כיום בהילה אפלולית ומסתורית המלווה כל מאכל ומשקה ומביאה למגמה שבה עדשים שחורות מככבות כמעט בכל מנה.
עדשים שחורות מבית הצמחים של חגית עדשים שחורות ואיכותיות ממיטב גידולי שדה ללא ריסוסים, חומרי דישון והדברה וללא הנדסה גנטית מגיעים אליכם מחקלאות איכותית במישורי קנדה הצפונית המכבדת את עצמה בתואר העדשים הטובות בעולם.


תקן בטיחות למזון מחמיר זה מבטיח כי המוצר נקי מחומרי ריסוס והדברה, אינו מכיל מתכות כבדות והוא בטוח לשימוש. לכל אדם ובמיוחד לאנשים בעלי רגישויות שונות או המקפידים על תזונה נקייה מרעילות

 

לצפייה במתכוני עדשים שחורות נא בקרו בספר הבישול שלי

Print Friendly, PDF & Email
שתף

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “עדשים שחורות”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצאנו

לחופשה

עד לתאריך 22/04

עד אז תוכלו להזמין כרגיל, אך ההזמנות יסופקו רק לאחר תאריך זה.
תודה על ההבנה

שנדבר? דילוג לתוכן