סלט קינואה צבעוני
סלט קינואה צבעוני
יוני 23, 2017
שיח אברהם
שיח אברהם
אוגוסט 2, 2017
סלט קינואה צבעוני
סלט קינואה צבעוני
יוני 23, 2017
שיח אברהם
שיח אברהם
אוגוסט 2, 2017

הפרעת קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה נוירולוגית אשר מתאפיינת בהפרעות נוירולוגיות והתנהגותיות.
ההפרעות קשב וריכוז נובעות בין היתר בחוסר איזון במערכת העצבים המרכזית ובמעבירים העצביים הנקראים נוירו-טרנסמיטורים.
הפרעת קשב וריכוז מתבטאת בין היתר במהירות התגובות בהיבט הפיזי, ביכולת המילולית ובהיבט נפשי ביכולת חשיבתית ובהיבטים רגשיים.
בסוגים מסוימים של הפרעות קשב עם היפר-אקטיביות מסוג ADHD אצלם תהיה התגובה מהירה ועל פי רוב גם לא שקולה.
מחקרים מצאו כי הפרעת קשב וריכוז נובעת בעיקר ממקור גנטי ותורשתי. הפרעת קשב וריכוז באוכלוסייה בוגרת נובעת מפגיעה בחומרים המעבירים גירויים עצביים כמו סרטונין ודופמין. כיום ניתן לקבוע כי הפרעות אלו נוצרות מנזקים שנגרמו לקצב הייצור וליכולת הספיגה של חומרים אלו בגוף.
מחקרים מצאו כי חלק ניכר מנזקים אלו נגרמים מכימיקלים המצויים במזון, נזקי תרופות וזיהום סביבתי.

הפרעת קשב וריכוז בגיל הצעיר

הפרעות קשב וריכוז בגיל הצעיר מאובחנות על פי רוב בגיל צעיר מאד ומתאפיינות על פי רוב בפעילות מוטורית מוגברת וברגישות רבה מאד לגירויים.
בגילאי בית הספר הפרעת קשב וריכוז מתבטאות בקשיי למידה, קושי בשמירה על קשב, הסחות דעת, חוסר החלטיות, חשיבה משובשת, מיומנויות חברתיות ירודות.
דיכאון והפרעות במצב הרוח, חוסר יכולת להשלים מטלות, שמירה על סדר וחוסר יכולת ארגון ותאמה ללוח הזמנים, התנהגות חולמנית לעיתים מנותקת ומרחפת.
גורמים להפרעת קשב וריכוז. להפרעות קשב וריכוז ישנם גורמים רבים ולעיתים היא מאובחנת כשילוב של גורמים פיזיולוגיים, נפשיים וסביבתיים.
קשת הגורמים מתחילה בנסיבות גנטיות ותורשתיות ועוברת דרך חוסר איזון פיזיולגי במערכת העצבים, במעבירים העצביים ובחומרים היוצרים גירויים עצביים במוח.
גורמים נוספים קשורים למזון, אלרגיות, כימיקלים במזון כמו חומרים משמרים, צבעי מאכל ממתיקים מלאכותיים, עודפי סוכרים ועוד.
זיהום סביבתי כמו זיהום אוויר, זיהום מקורות מים, חשיפה ממושכת לרעשים בעוצמות גבוהות נחשבת גם היא כזיהום סביבתי הפוגע במערת העצבים.
בצדדים הרגשיים עוברת קשת הגורמים להפרעת קשב וריכוז במחסור בגירוי חשיבתי בגיל הינקות או כתוצאה מהנהגות תובענית והצבת רף דרישות גבוה מידי.
התעללות נפשית וחסכים רגשיים גם הם מהגורמים להפרעת קשב וריכוז. נזקים שנגרמו למוח בלידה כגון אספקת חמצן לקויה, חבלה בראש מכל סוג, נטילת תרופות או סמים מועברים לעובר בתקופת הריון גם היא גורם להפרעת קשב וריכוז.

מוצרים שמוזכרים במאמר שעשויים לעניין אותך

הפרעת קשב וריכוז בגיל המבוגר

בגיל המבוגר נוצרת הפרעת קשב וריכוז גם בגלל סיבות ניווניות תלויות גיל. הגורמים לכך הם האטה משמעותית בחומרים היוצרים את הגירויים העצביים ואת יכולת הספיגה של חומרים אלו במוח. מחסור של חומרים אלו במוח יוצרים תופעות של בלבול, ירידה ביכולת קוגניטיביות, תחושה של ערפל וירידה רוחבית בתחושות. בעיות זיכרון, איטיות מוטורית
ודיכאון של הגיל המבוגר.

אז מה עושים ?

הפרעות קשב וריכוז מאובחנות ביעילות גבוהה כבר בגילאי הינקות ובהמשך נערכים סוגי אבחון ובדיקות פיזיות ורפואיות והן הערכות יכולת
על פי מבחנים וקריטריונים מוגדרים. בהמשך נקבעות המלצות טיפוליות שונות.

טיפול קונבנציונלי בהפרעת קשב וריכוז

טיפול תרופתי בעזרת תרופות שונות המכילות חומרים ממריצים לשיפור כמות ורמה של החומרים המוליכים העצביים במוח. טיפולים תרופתיים אלו שנויים במחלוקת עקב תופעות הלוואי שהן גורמות. מחקרים רבים ומומחים רבים מצביעים על פגיעה באיכות חיים כגון פגיעה באיכות השינה ובקשיי שינה, אובדן תיאבון, בעיות גדילה, אדישות, עייפות ועוד תסמינים רבים.
ישנם מאמרים ומחקרים רבים אשר פורסמו בנושא ומומלץ מאד לפני נטילת התרופה לקרוא וללמוד אודות התרופה, השפעותיה והסיכונים או התופעות הנלוות.
לעיתים בנוסף לתרופות ממריצות אלו ניתנות גם תרופות נוגדות דיכאון שתפקידן הוא לטפל בהיבט הנפשי רגשי הנובע מדיכאון, גם לתרופות אלו תופעות לוואי שראוי מאד ללמוד עליהם לפני השימוש.

טיפול טבעי להפרעת קשב וריכוז

על מנת שטיפול טבעי בהפרעת קשב וריכוז מתחיל אצלי בקליניקה באבחון מעמיק בתוספת לממצאי האבחון הפיזי והנפשי שנעשו באמצעים קונבנציונליים שהם אמינים.
האבחון שלי מתבסס על שילוב של רפואה סינית ורפואה מערבית והוא כולל את כל היבטי החיים של המטופל ואורח חייו בכל שלב ובכל נקודת זמן מרגע יקיצה בבוקר ועד לרגע היקיצה בבוקר שלאחריו כולל תזונה, ניהול רגשות, הרגלי חיים, פינוי הפרשות ויציאות, מצבים רגשיים ונפשיים, הרגלי שינה, פעילות גופנית, מיומנויות חברתיות, תפקוד במשפחה, איכות סביבה ועוד.

גישות טיפוליות טבעיות להפרעות קשב וריכוז.

  • תזונה
    הרחקת סוגי מזון הידועים בהשפעותיהם המזיקות, התמקדות במזון הידוע כמשפר תפקודים ומזון בעלי אינדקס גליקמי נמוך ושאינו חשוד כאלרגני.
    הוספת מזון המכיל חומרי בניין חיוניים לתפקודי גוף תקינים וכאלו המשפרים תפקודי מוח. חשוב לציין כי שלב זה נעשה באופן שאינו יוצר התנגדויות או בעיתיות בגלל טעמים והעדפות. הקניית הרגלי תזונה נכונה יהיו כלי אשר ילווה את המטופל לאורך חייו להבטחת מקסימום בריאות לאורך שנים.
    צמחי מרפא,
    תפקידם של צמחי מרפא אלו שעל פי רוב יהיו צמחים אדפטוגניים שתפקידם לסייע להסתגל לשינויים, צמחים אלו מזינים ומחזקים את פעילות מערכת העצבים ומחזקים את מערכת החיסון. לעיתים ועל פי ממצאי אבחון יינתנו למטופל במצב מסוים צמחי מרפא ממריצים המסייעים במיקוד וקשב ובמצב אחר יינתנו צמחי מרפא היוצרים רוגע ושקט נפשי. (המונח צמחי מרפא לקוח מתוך ספרים העוסקים בשיטות טיפול טבעיות)
    חשוב לציין כי השימוש בצמחי מרפא ייעודיים נעשה על סמך ראיות מחקריות לגבי היעילות וכמובן לבטיחות בשימוש.
    מערכת עיכול.
    חוסר התייחסות בטיפול קונבנציונלי למערכת העיכול הוא גורם הפוגע ביעילות הטיפול ולא משנה מה התרופה וטיבה.
    כל טיפול בכל חומר או מוצר תלוי ביכולת ספיגתו בגוף ! באם נשפר את בריאות מערכת העיכול ונשפר את יכולת הספיגה נוכל בקלות רבה יותר ובמינונים נמוכים יותר להשיג תוצאות טובות יותר.
    דיקור
    שיטת טיפול סינית יעילה ביותר להמרצת תפקודים גופניים שונים, נקודות דיקור ספציפיות הוכחו מחקרית כיעילות לשיפור תפקודים גופניים, רגשיים ונפשיים שונים. הדיקור נעשה על פי צורך אישי של המטופל ולצורך קידום אסטרטגיה טיפולית ספציפית. הדיקור מותאם לילדים ולמבוגרים ואינו מכאיב. הדיקור נעשה בעזרת מחטי איכות סטריליות ודקיקות במיוחד שכמעט ואינן מורגשות, ילדים רבים באים לטיפולי המשך ברצון וללא קושי.
    דמיון מודרך
    בתת המודע של כל אדם צבורים חוויות ואירועים רבים ובחלקם הם זיכרונות טראומטיים אשר נצרבו באופן לא מודע ויוצרים דפוסי התנהגות לא מוסברים ובכללם הפרעות נפשיות ורגשיות אשר מתפתחות גם לתחלואה פיזית.
    גישה טיפולית ייחודית הופכת את תהליך הדמיון המודרך לכלי טיפולי יעיל במיוחד אשר יורד עד לנקודת הזמן שבה התרחש השינוי ויוצר במקום זה מציאות מחודשת וחיובית. על פי רוב זהו תהליך קצר מועד המשיג תוצאות מיידיות.
    • ניהול רגשות הוא תהליך חשוב בפיתוח מיומנויות רבות. ברגע שבו מושגת שליטה ברגשות והם כבר לא אלו המנהלים את כל סדר היום, נוצרת האפשרות לפנות את כל המשאבים למיקוד וריכוז ללא הפרעות שבאות מבפנים. ניהול רגשות הוא כלי יעיל לשיפור מיומנויות חשיבה, מיומנויות חברתיות ומשפחתיות.
    תוספי תזונה,
    תודות לטכנולוגיה מתקדמת וידע מעמיק בתורת צמחי מרפא, יצרתי תוסף תזונה הנקרא מיקוד פלוס  ME COULD המכיל צמחים בלבד. הרכב של 15 סוגי תמציות צמחים מרוכזות בתוספת ויטמינים אשר הפכו ,תודות לטכנולוגיה חדשנית למרוכזים מאד ויעילים הרבה יותר והם יוצרים את תוסף התזונה הטוב ביותר מסוגו לשיפור תפקודי מוח גם בגיל המבוגר. רשות המזון והתרופות האמריקאי FDA אישר את יעילות תוסף התזונה כמשפרת תפקודי מוח. תודות לתוסף תזונה זה ניתנה לאלפי מטופלים האפשרות להחליף טיפול תרופתי בטיפול טבעי יעיל ביותר וללא תופעות לוואי. כאשר הפרעת קשב וריכוז מלווה בבעיות התנהגות. תוסף התזונה CHI SHEN יסייע רבות לטיפול בהפרעה
  • שילוב מספר גישות יחדיו
    הוא כלי יעיל אשר נותן מענה יעיל לקשת רחבה של גורמי הפרעת קשב וריכוז. תשומת לב לפרטים שלעיתים נראים שוליים, חיזוק הביטחון העצמי, ייעוץ מכוון וטיפול משפחתי הם כלים התורמים כולם לשיפור תפקודי מוח גם בגיל המבוגר.
    שילוב גישות מאפשר גם שילוב של הטיפול הקונבנציונלי יחד עם הטיפול הטבעי ובכך מתאפשר צמצום המינון התרופתי יחד עם שיפור מצב פיזיולוגי נפשי ורגשי.

מטופלים רבים יצרו שינוי דרמטי במצבם והרוויחו בתמורה איכות חיים לאורך שנים רבות.

כיום אני מביטה בסיפוק במטופלים רבים אשר אובחנו בעבר כלוקים בהפרעת קשב וריכוז וכיום הם זוכים למצוינות בלימודים אקדמאים.
חלקם נושאים במשרות בכירות או בקריירה משגשגת.

מאמר זה בנושא הפרעת קשב וריכוז בגילאים צעירים וגם בגיל המבוגר הוא הזדמנות לחולל שינוי גם לכם, ליקיריכם ולכל מי שראוי
שיתחולל שינוי במצבו הקוגניטיבי, הרגשי והנפשי.

חשוב לציין במצבים אלו נכונה האמירה "יפה שעה אחת קודם" היות וקל יותר לשנות דפוסי התנהגות סמוך לזמן התהוותם.

אל תחכו למחר, דברו איתי עכשיו 0505740431

מאמר זה נכתב על ידי חגית שחף, בוגרת האוניברסיטה העברית ברפואה סינית, ביה"ס לרוקחות והתמחות בצמחי מרפא מערביים וסיניים, בוגרת אגף השיקום ביה"ח שיבא, מוסמכת עולמית ע"י ארגון המסע העולמי לטיפולי גוף נפש בעזרת דמיון מודרך, בעלת קליניקה ותיקה ורבת מוניטין לרפואה סינית ולרפואה משלימה ובעלת מותג תוספי התזונה באיכות עילית "הצמחים של חגית".
כל אלו מצטרפים לחזון של בית הצמחים של חגית למצוינות בטיפול, שיפור הבריאות ואיכות חיים.

 

Print Friendly, PDF & Email
שתף
שנדבר? דילוג לתוכן