טיפול גוף נפש בשיטת המסע
טיפול גוף נפש בשיטת המסע
מרץ 9, 2015
טיפול אוזניים בעזרת נרות הופי
טיפול אוזניים בעזרת נרות הופי
פברואר 24, 2015

ייעוץ תזונתי ותזונה טיפולית

ייעוץ תזונתי ותזונה טיפולית הם כלי חשוב ביותר בתהליכי שיקום ושיפור תפקודי גוף ונפש.
התאמת תזונה אישית או תזונה טיפולית שאותה אני עורכת למטופלים מתחילה דרך אבחון מעמיק לגבי אורח חיים, הרגלים, צרכים תזונתיים, משקל, גיל,
פעילות גופנית, קושי או מחלות הנמצאות ברקע ונטילת תרופות.
המטרה בהתאמה תזונתית היא להביא לשינוי ושיפור במצב בריאותו של המטופל. הימנעות מקבוצות מזון מסוימות יכולה להביא להחלמה מבעיות כגון אלרגיות ואילו הגברת שימוש בקבוצות מזון אחרות יכולה להאיץ תהליכי החלמה ושיפור החוסן הגופני.
הערך המוסף שלי בתחום זה הוא הידע והניסיון בשילוב סוגי מזון שונים על מנת להעצים את השפעתם ההדדית וכן להשלים חסרים במרכיבים חיוניים לגוף בהתאם לצרכיו האישיים של המטופל וכן בוויטמינים, מינרלים ויסודות אחרים שהגוף זקוק להם במיוחד.
מניסיוני הרב אני יכולה לציין בסיפוק כי אבחון תזונתי מעמיק והתאמת תזונה נכונה לעיתים מצמצמת באופן משמעותי את הצורך בנטילת תרופות.

תועלות של ייעוץ תזונתי ותזונה טיפולית

תזונה טיפולית אישית תורמת לשיפור ברמות אנרגיה, שיפור ביכולות שיקום של הגוף, מיקוד ושיפור יכולות חשיבה, שיפור באיכות השינה, רוגע ושקט נפשי.
תכנון תזונתי נכון ברמה משפחתית משפר את הישגי הילדים בלימודים ויכולת להשיג מיקוד וריכוז גבוהים יותר.
העיסוק היומיומי באוכל איננו בא מהצורך או מרעב, נושא האוכל מגיע אלינו בעיקר מפרסום, מתכניות אוכל בכל ערוצי הטלוויזיה והתקשורת וספרים וירחונים העוסקים בגסטרונומיה. כל אלו ביחד עם מקומות בילוי נחשבים ומסעדות מעוטרות בשבחים גורמים לנו לאכול הרבה יותר מאשר הצורך הנחוץ לגוף.

מוצרים שמוזכרים במאמר שעשויים לעניין אותך

TSF פלוס

לעיתים העיסוק המופרז באוכל נובע מבעיות רגשיות שאינן מוצאות פתרון והעיסוק באוכל הופך לסוג של נחמה או בריחה מהתמודדות.
טיפולי גוף נפש שאני מעניקה למטופלי במקביל לתזונה טיפולית גורמים להם למצוא את האיזון והרוגע הנפשי וכתוצאה מכך פוסק הצורך האובססיבי לעסוק באוכל ולשוב לאיזון תזונתי מבוקר.

הנחיות של תזונה טיפולית וייעוץ תזונתי תורמים לכך שהתזונה חוזרת להיות מאוזנת ונכונה חוזרים גם מדדי האיזון הגופני למצב תקין (לחץ דם, סוכרת, כולסטרול, אלרגיות, בעיות עיכול, נשימה ולב )

בואו ונעשה שינוי בעזרת ייעוץ תזונתי ותזונה טיפולית

בידכם ההחלטה לבצע שינוי ושיפור אשר יחוללו מהפך חיובי בבריאות , בהיקפי הגוף, מניעת מחלות ושיפור כלכלי בהוצאה על מזון, תרופות וטיפול במחלות.

נמאס לכם מתרופות? רוצים לעשות שינוי ושיפור באיכות חייכם?

קחו החלטה עוד היום והבטיחו את הבריאות של מחר!

לקביעת מועד ליעוץ תזונתי אישי צרו קשר כאן

שרות לקוחות  יש לך שאלה ? נשמח לענות  050-5740431 , 050-7937760 , 03-5753877

היסטוריה והתפתחות התזונה

משחר ההיסטוריה כשהאדם למד להשתמש נכון במזונותיו ואף לטפל במצבים שסיכנו את בריאותו ואת עצם קיומו החל המין האנושי לגדול ולהתרבות בקצב גדל והולך והאנושות פיתחה שיטות מתקדמות יותר של גידול המזון ובשלבים מאוחרים יותר למד האדם איך לשמר את מזונותיו לימי מחסור.
עד לסוף המאה ה- 15 הייתה התנועה הבין יבשתית של חיות, זרעים ומוצרי מזון מוגבלת ביותר זאת עקב כך שחלקי עולם מסוימים לא נחשפו לגידולים ולמאכלים שהיו מקובלים ונפוצים בחלקי עולם אחרים. התפתחות התחבורה הימית אפשרה ליורדי ים ולמגלי עולם לצאת למסעות ארוכים ולגלות מקומות חדשים. זה היה תחילת תהליך של העתקת זרעים וגידולי מזון מיבשת אחת לאחרת.

התפתחות שנייה

התפתחות שנייה בהיסטוריה של עולם המזון התרחשה במאה ה- 19 בעקבות המהפכה התעשייתית, עם פיתוח טכנולוגיות מתקדמות של גידולים חקלאיים, עיבוד מזון ושימורו. החידוש בעידן המהפכה התעשייתית היה פיתוחה של קופסת השימורים. אמצעי שימור זה פותח במידה רבה כפתרון נוח לבעיית אספקת מזון לצבאו של נפוליאון במלחמותיו הרבות הרחק מהבית. קופסת השימורים הייתה המצאה נוחה ויעילה, יחד עם התועלת העצומה הטמונה בעובדה  שניתן היה להזין יותר אנשים ולהעביר מזון למקומות שבהם היה חוסר, יחד עם זאת נוצר גם נזק עצום. שיטות גידול מזון הפכו למתועשות, התעשייה החלה להשתמש בחומרים שונים החל מכימיקלים לדישון ורעלים להדברה, דרך הוספת אין סוף חומרים "לא בריאים" בתוך שלבי היצור. לעיתים אף הוציאו מהמזון כל תכונה חיובית שהייתה בו במידה ותכונות אלו פגמו בשיטות היצור, עלות היצור או באפשרות שימורו ומראהו. התוספות שבמזון באו לצורך מטרות שונות, החל מהסוואת הטעם ואו הקניית טעם מירקם וצבע רצויים ועד מתן תכונות של יכולת שימור למזון על ידי הוספת חומרים משמרים שבשום מקום עוד לא נכתב על "התועלת" שהם מביאים ליצרני המזון , לרופאים ולתעשיית התרופות…. ותהליכי עיקור שמבטלים כל תכונה טובה שעוד נותרה במזון.

 

צרכים תזונתיים

יש לזכור שכל העיוות הזה נוצר מתוך כוונה טובה (שהתחילה מהצורך לספק כמויות מזון גדלות והולכות לקבוצות אוכלוסייה שהלכו וגדלו אף הם ולמרות שהם התיישבו במקומות שאין בהם אפשרות לגדל מזון הן מבחינת תנאי הקרקע , כמויות המים וסוג האקלים והן מבחינת שטחי גידול כמו למשל אוכלוסייה עירונית שאין לה שטחים חקלאיים לגידול), אך השיקולים הכלכליים גברו על האידיאלים הדוגלים בעובדה שמזון תפקידו להזין והפכו אותו לחומר מילוי לקיבות אדם.

תזונה בעידן המודרני

רק בשנים האחרונות עם העלייה של המודעות לבריאות בקרב אוכלוסיית העולם ובעקבות לחץ צרכני החלו יצרני המזון לשפר תהליכים ואף להוסיף ויטמינים למזון .מומחי תזונה עולמיים טוענים עד היום שהמזון שאנו אוכלים הוא בחלקו הגדול חסר ערך מבחינת הוויטמינים והמינרלים שבו וכן חסרים בו מרכיבים רבים שהוצאו ממנו כמו סיבים, קליפות ועוד. כמובן שאין צורך להזכיר שאנו מכניסים לגופנו יחד עם אותו המזון בעל הערך התזונתי הנמוך כמויות נכבדות של תוספים כמו חומרי טעם צבע וריח, כימיקלים וחומרי הדברה, הורמוני גדילה , תרופות כמו אנטיביוטיקה, חומרים מחמצנים ואו מעכבי חמצון, חומרי ריכוך או ייצוב, שומנים מלחים ותמציות בטעם…שלא אותם למעשה התכוונו לאכול ולכן חלק גדול מאוכלוסיית העולם נמצא במצב של תת תזונה למרות בעיית עודף המשקל של חלק גדול מהאוכלוסייה והכוונה היא לערך התזונתי שהמזון מקנה לנו ולא לכמות שאנו אוכלים.

קשיים בעידן המודרני

הבעיה נובעת מתוך כך שכאשר אנו אוכלים מזון עם ערך תזונתי נמוך הגוף מזהה את החסר באותם מרכיבים ומשדר לנו " תן לי עוד" וכאשר תהליך זה נמשך לאורך זמן הוא הופך לעוד אחד מהגורמים לעודף משקל. היות ועלינו לאכול הרבה יותר "חומרים נלווים" שהם לרוב גם עתירי קלוריות בכדי להשיג מעט מאותם החומרים שהגוף זקוק להם. חשוב לציין סיבות נוספות לעודף משקל כגון חוסר פעילות גופנית, אכילה כפייתית כתוצאה מלחצים, מתח ובעיות נפשיות, אכילה לא מסודרת ועוד. חשוב מאד להתייחס לערכים התזונתיים של המזונות השונים ועל השפעתם על גופנו, לצורך כך ראוי לעשות שימוש באינדקס גליקמי אשר נותן לנו את היכולת להבין כיצד המזון פועל על גופנו בכמה מישורים חשובים. לאוכל בימינו ישנה משמעות רבה במישור הנפשי והחברתי ולא רק במישור התזונתי.
מצבי דחק נפשי גורמים לאנשים לאכול ללא שליטה, מצבים של חוסר סיפוק בהרבה מישורים מתבטא בצורה של אכילה מופרזת כאילו לפצות על חוסר הסיפוק.

לקביעת מועד ייעוץ תזונתי כאן

נזקי התזונה בעידן המודרני

האוכל הפך היום לסוג של בילוי אנו יוצאים היום למסעדות כצורך של בילוי (ורצוי במקומות האופנתיים) ולא כצורך תזונתי ולפי אותו עיקרון פועל הדחף שלנו לסוג המזון שאנו אוכלים. תמיד נעדיף מאכל אקזוטי שפורסם בעיתונים שהוא אופנתי, או מבחר מנות של שף מבריק ויצירתי שזכה לביקורת אוהדת במדורי האוכל שבעיתונים. האם זכור לכם מתי יצאתם למסעדה כדי לחפש מזון אשר תכונותיו התזונתיות יביאו תועלת למערכת גוף שאתם מעוניינים לחזק ? האם זכור לכם מתי ניסיתם במסעדה לבחור תפריט שבסיסו יהיה הגיוני מבחינת המצרפיות של מרכיבי המזון שבו ? התשובות של כולנו לשאלות אלו יהיו לרוב שליליות היות ובחברה המודרנית שכולנו חיים בה כיום ופועלים לפי הצרכים המשתנים במהירות אנו מייחסים למזון תכונות של חומר שבא להשביע את הרעב שלפעמים מציק לנו ולא כאל חומרי הזנה המיועדים לאפשר לגופנו לתפקד בצורה הטובה ביותר בדיוק כפי שאיכות הדלק שבמכונית יהיה טוב יותר כך מנוע המכונית יפעל טוב יותר, שקט ויעיל יותר ובעל נצילות גבוהה יותר. עד לתחילת המאה ה- 20 לא הייתה חשיבות לתזונה נכונה ומאוזנת, אלו שדגלו בתזונה כזו זכו לביקורת שהם גורמים "לבעיות תזונה" ו "חסר של מרכיבי מזון" התזונה הצמחונית אף סבלה מביקורת קשה יותר.

תהליכים מובילים לקראת מזון מתועש

לאחר מלחמת העולם השנייה החל תהליך אשר ראה דווקא בתזונה עשירה יתר על המידה והכוללת עודף של שומנים, כולסטרול, סוכרים, חלבונים, מלח, נתרן, קלוריות ותוספות סינתטיות רעילות, את הגורם למחלות שונות. בשנים האחרונות התעורר עניין מדעי רב בדיאטות מבוקרות ובדיאטות צמחוניות ובהשפעתן על הבריאות. מספר הולך וגדל של מחקרים תומכים בתזונה צמחונית אשר מנטרלת את המחלות הנובעות מעודף מזון ובעיקר כזה שמכיל את כל אותם "תוספות" שבמזון המעובד. העולם המודרני למד לאבחן את החוסר בוויטמינים, מינרלים, יסודות חיוניים לבניין הגוף לחוסנו ולתפקודו התקין של הגוף. היות וחומרי בניין אלו לא נתקבלו מהתזונה, התפתחה תעשייה ענפה של תוספי תזונה המיועדים להשלמת אותם חסרים בוויטמינים ומינרלים.

תעשיית תוספי תזונה

תעשיית תוספי תזונה אלו התפתחה במהירות והחלה לייצר תוספי תזונה למערכות גוף ספציפיות וכן תוספי תזונה רחבי השפעה כמו מולטי ויטמינים, חשוב מאד לבדוק את המוצרים האלה בקפידה ולבחור את האיכותיים שבהם על מנת להפיק את המיטב מהתכונות והתוספים שהם מכילים. שימוש קבוע בתוספי תזונה איכותיים תורם באופן משמעותי לשיפור בבריאות ובאיכות חיים. כיום אנו מודעים לכך שהגישה המערבית לנושא התזונה צמחה מתוך גישה מדעית אנליטית והושפעה באופן משמעותי ביותר מקצב השיגי הטכנולוגיה ושבסיסה התעשייתי כיום הוא "עסק כלכלי" לכל דבר.

כך גם עולם הרפואה המערבי שעל הישגיו המופלאים אנו מברכים יום יום צמח מאותה הגישה.
כיום רופא מערבי בוחן את הסימפטומים של החולה ובאמצעות הידע שברשותו הוא עוקב אחרי המכניזם שיוביל אותו אל גורם המחלה המסוימת והמוגדרת. הטיפול שייתן יכוון לסימפטומים הידועים של אותה מחלה.

 לקביעת מועד ייעוץ תזונתי כאן

שרות לקוחות יש לך שאלה ? שרות לקוחות ישמחו לעזור לך 03-575387

Print Friendly, PDF & Email
שתף
שנדבר? דילוג לתוכן