שמירה-על-הבריאות---גוף-נפש
שמירה על הבריאות – גוף נפש
מרץ 10, 2019
חמישה צעדים יעילים בהתמודדות עם השמנה תלוית גיל
חמישה צעדים יעילים בהתמודדות עם השמנה תלוית גיל
מרץ 10, 2019
שמירה-על-הבריאות---גוף-נפש
שמירה על הבריאות – גוף נפש
מרץ 10, 2019
חמישה צעדים יעילים בהתמודדות עם השמנה תלוית גיל
חמישה צעדים יעילים בהתמודדות עם השמנה תלוית גיל
מרץ 10, 2019

רפואת אורח חיים

רפואת אורח חיים

רפואת אורח חיים גורסת כי אילו מחצית ההשקעה בריפוי היתה מושקעת במניעה, היינו בריאים כפליים.

אמירה זו מבטאת מציאות שיש לבחון אותה לעומק ולהסיק מסקנות שאמורות להשפיע על חייו ובריאותו של כל אדם.

המדע והטכנולוגיה מצעידים את האנושות להישגים מרשימים והאמור נכון גם לגבי מדעי החיים ובתוכם הרפואה.
אוניברסיטאות, בתי חולים, רופאים, מכוני מחקר, תעשיית תרופות ותעשיית ציוד בדיקה מתוחכם ומכשירים תומכי חיים וכלל התעשייה ההיקפית.
כל אלו פועלים ממניעים כלכליים. כל אלה לא היו קיימים ללא התגמול הכספי.
איש לא היה לומד רפואה באם הרפואה לא היתה מקצוע מתגמל, בתי חולים לא היו נבנים ומתרחבים ללא הפקת רווחים.
חברות התרופות שהפכו לתאגידים עתירי הון הם הוכחה ברורה לאינטרס הכלכלי.

מוצרים שמוזכרים במאמר שעשויים לעניין אותך

אוניברסיטאות מלמדות סטודנטים לרפואה על פי שיטות המחקר המתקדמות ביותר לאבחון וטיפול במחלות.
בתי החלים מבצעים את הניתוחים המסובכים והמורכבים ביותר המעוררים השתאות והערכה רבה למדע.

בכל פעם כשיוצאת לשוק תרופה חדשה או סוג של ניתוח חדשני תהיו בטוחים שאתם או הרופא המטפל שלכם ישמעו על כך היות ויש לכך אינטרס כלכלי משותף.
אבל מה קורה בתחום של תזונה ? הסיבה שאיננו רואים בטלוויזיה פרסומת לברוקולי קשורה לאותם הסיבות.
מחקרים מתקדמים העוסקים בעוצמה וביעילות  תזונתית של צריכת סוג מזון מסוים והשפעתו על הבריאות ותוחלת החיים נקברים ונעלמים בין אלפי מחקרים רפואיים וזאת היות ואין בהם תועלת או מניע רווחי. פרסום זה לא יביא רווח לאף אחד,

אבל מה אם החיים שלנו ירוויחו מכך ?

מידי שנה מתפרסמים מחקרים ונתונים סטטיסטיים לגבי אחוזי תמותה באוכלוסיות שונות והגורמים לתמותה.
נזקי של תרופות, טעויות רפואיות, מוות מזיהומים בתוך בתי החלים זוכים לאחוזים גבוהים ומדאיגים.

סיבות המוות הקליניות מדורגות על פי סוגי מחלות.

מחלות לב וכלי דם נמצאות בדירוג גבוה מאד והם מגורמי המוות העיקריים באוכלוסיות מערביות.

אינספור מחקרים, שיטות ומכשור לאבחון, תרופות, ניתוחים, ציוד תומך, אשפוזים ועוד.
כל אלו מבוצעים באחוזי הצלחה גבוהים ואין ספק כי הם מצילים ומאריכים חיים.

מחקרים עדכניים לגבי אחוזי התחלואה הגבוהים במחלות לב וכלי דם מצאו שהם גבוהים לאין ערוך באוכלוסיה המערבית ביחס לאוכלוסיות אחרות בעולם הנחשבות מבודדות ונחשלות המתקיימות אך ורק על תזונה צמחונית מהטבע.
הממצאים הם על כל 1000 מקרי מוות ממחלות לב וכלי דם נמצא מקרה בודד של מוות באותה אוכלוסיה נחשלת ששם מחלות לב וכלי דם כלל לא מוכרות.
מחקרים מבדילים בין האוכלוסיות מצאו כי ההבדל ללא כל ספק נובע מהבדלים בתזונה.
אוכלוסיית שבטים מלקטים ניזונה מפירות, ירקות, קטניות, אגוזים, גרגרים ופירות יער בעוד שהאוכלוסייה המערבית ניזונה מבשר, חלבון מהחי, שומן רווי מהחי, שומנים מוקשים מהצומח, סוכרים, פחמימות "ריקות" מזון מעובד וחומרים משמרים.
מתוך כל אלו בודדו המרכיבים הבאים כגורמי תחלואה, חלבון מהחי, כולסטרול, סוכר.

מחלות וכלי דם מטופלות ע"י הרפואה במתן תרופות ובניתוחים כי אלו הכלים המוכרים לעולם הרפואה וכלים אלו מתגמלים כלכלית את עולם הרפואה בעזרת השיטות הטיפוליות שעליו מתבססת הרפואה המודרנית.

הרפואה אינה מציעה לאיש להימנע מלצרוך את אותם גורמי התחלואה (למרות שכיום המגמה מתחילה להתהפך)
רופא אינו מציע לדוגמא לצרוך שיבולת שועל היות והוא אינו מתוגמל מכך. הרופא יציע טיפול תרופתי או ניתוח שעליהם הוא מתוגמל.
חשוב לציין כי תרופות אינן מרפאות אלא מטפלות בתסמינים והן מלוות את המטופל לאורך כל חייו.

מחקרים בנושא רפואת אורח חיים

מחקרים מצאו אחוזים גבוהים של תמותה ממחלות ממאירות באוכלוסיות מערביות. גם בתחום זה נערכים מחקרים רבים ושיטות ריפוי מתקדמות.
גם בתחום זה מושקע הון רב באבחון וטיפול ואכן אחוזי הצלחה והארכת חיים מרשימים. המדע והרפואה מציעים טיפולים תרופות ותהליכי ניתוחים כי גם כאן המניע הוא כלכלי והבסיס הוא הרפואה הנלמדת והמוכרת לרופאים וליצרני התרופות.
מחקרים עדכניים מצאו כי תזונה של ירקות ממשפחת המצליבים תורמת למניעה ואף לנסיגת תהליכים ממאירים עוד לפני שהם הופכים לגידולים ממאירים.
מחקרים מצאו כי ישנם צמחים המכילים מרכיב הגורם "התאבדות" של תאים סרטניים. כל אלו לא מוצעים ע"י עולם הרפואה היות ואיש אינו מתוגמל על כך.

מחקרים מצאו אחוזים גבוהים של תמותה ממחלות זיהומיות שונות באוכלוסיות מערביות. גם כאן עולם הרפואה מציע מגוון עצום של תרופות ותהליכים טיפוליים וגם כאן אחוזי ההצלחה גבוהים ושוב התגמול הכלכלי הוא המניע ומדע הרפואה הוא הבסיס. איש אינו ממליץ על חיזוק טבעי בעזרת תזונה של המערכת החיסונית כך שהיא תמשיך להילחם בהצלחה בפולשים מזהמים, חיידקים וחומרים המחללים תהליכים דלקתיים וזיהומים. בטבע קיימים חומרים בעלי עוצמה רבה לחיזוק החיסוניות והחוסן הגופני אולם איש לא מתוגמל על המלצה לשימוש במה שהטבע מציע לנו.

מחקרים מצאו אחוזי תמותה גבוהים מסוגי תחלואה נוספים שניתן למנוע ואף לרפא באמצעים טבעיים ותזונתיים.

רפואת אורח החיים איננה מתגמלת איש היות והמערכות המתגמלות בנויות אחרת ופועלות מתוך אינטרסים שונים.

רפואת אורח חיים אמורה להקדים בעשרות שנים את הרפואה המודרנית והמתקדמת שללא ספק היא מצילת חיים, הכוונה היא אחרת, רפואת אורח חיים באה לשמר את הבריאות מגיל צעיר על מנת להימנע מלהזדקק לטיפולים רפואיים בגיל מאוחר יותר וזו התמצית של רפואת אורח חיים להיות הרפואה המונעת.

מחקרים מערביים מעידים כיום על השמנת יתר במימדים קיצוניים באוכלוסיה צעירה עד גיל 10 שנים. בילדים בגיל 10 שתזונתם כוללת שומנים מהחי ומוצרים עתירי כולסטרול נמצא רובד משקעים בדפנות כלי הדם, בגיל 20 המשקעים יהפכו למשמעותיים ובגיל 30 יאבדו כלי הדם מגמישותם ולכל המאוחר בגיל  40 תופיע תחלואת מסכנת חיים. סיבה זו היא גם תורם משמעותי ביותר בתופעות של אין אונות בגיל צעיר מאד, כאשר מופיעה אין אונות בגיל צעיר יש להתייחס אליה כאל תחלואת לב וכלי דם כל עוד לא הוכח אחרת.

רפואת אורח חיים מחנכת לתזונה נכונה, רפואת אורח חיים באה ללמד את הכללים והעקרונות כיצד לבנות ארוחה מאוזנת. כיצד לשלב מרכיבי תזונה איכותיים, רפואת אורח חיים באה לחזק חולשה במערכת או איבר, תרפואת אורח חיים באה ללמד כיצד לנקז רעילות וחומרי פסולת מהגוף, רפואת אורח חיים באה לבנות מערכת עיכול בריאה המזינה את הגוף בחומרי בניין חיוניים ומפנה את הפסולת מהגוף בצורה של יציאות סדירות ותקינות. רפואת אורח חיים מחברת ומקשרת בין הגוף לנפש, רפואת אורח חיים מחנכת ומחזקת את הקשרים בין תהליכים גופניים לתהליכים נפשיים ותורמת לחיזוק במצבי מחלה או קושי נפשי היות וברור כי מצבים נפשיים תורמים לתחלואה גופנית וכך גם במצבי תחלואה נגרמת ירידה בתפקודים ואיזון נפשי.

רפואת אורח חיים מביאה למודעות של פעילות גופנית מותאמת לאורח חיים ולמצב בריאותי אישי.

רפואת אורח חיים איננה קסם בצורת גלולה הניתנת לבליעה בעזרת מעט מים. רפואת אורח חיים היא גישה המחנכת לאורח חיים בריא ונכון, רפואת אורח חיים מלווה כל אדם כל יום כל היום ולאורך כל שנות חייו ובאה לשמר את בריאותו וחוסנו הגופני והנפשי. רפואת אורח חיים היא למעשה המצפן המנתב בבטחה כל אדם במשעולי החיים לאורך שנים. רפואת אורח חיים היא דרך המוצעת לכל אדם אבל היא חייבת להיות מותאמת אישית לכל אדם על ידי מטפל מוסמך. רפואת אורח חיים היא נטילת אחריות אישית של כל אדם כאשר הוא מלווה בתחילת דרכו או ברגע שבו אדם החליט לעשות תפנית בריאותית על ידי מטפל מוסמך עד למקום שבה הדרך החדשה הופכת להרגל ואורח חיים טבעי. בשלב זה ממשיך האדם בחייו בבריאות תקינה, במידה ומופיעים סימפטומים מקדימים תחלואה זו הנקודה שבה רפואת אורח חיים תמליץ על תזונה ממוקדת לחיזוק נקודת הקושי או תוסף תזונתי ממוקד עד להשבת האיזון הגופני והנפשי.

חשוב לציין כי רפואת אורח החיים מופיעה בבסיס הידע של הרפואה הסינית, רפואה הודית ואף בראשית הרפואה היהודית בציווי " ונשמרתם לנפשותיכם מאד …" והמכנה המשותף של כולם הוא מניעת מחלות ואורח חיים בריא ולא בטיפול במחלות עצמן כשהן כבר התפרצו

מאמר זה מפורסם בהתאם לתנאי השימוש באתר על ידי חגית שחף מומחית מדופלמת ל רפואה סינית

Print Friendly, PDF & Email
שתף
שנדבר? דילוג לתוכן