ניקוי הגוף מרעלים
ניקוי הגוף מרעלים
יוני 28, 2016
אורז בסמטי קינואה אדומה ופטריות
אורז בסמטי קינואה אדומה ופטריות
יולי 8, 2016
ניקוי הגוף מרעלים
ניקוי הגוף מרעלים
יוני 28, 2016
אורז בסמטי קינואה אדומה ופטריות
אורז בסמטי קינואה אדומה ופטריות
יולי 8, 2016

פוספטידיל סרין לשיפור תפקודי מוח

פוספטידיל-סרין-לשיפור-תפקודי-מוח

פוספטידיל סרין לשיפור תפקודי מוח

פוספטידיל סרין לשיפור תפקודי מוח הוא כיום הפתרון המתקדם והיעיל ביותר לשיפור תפקודי מוח ושיקום נזקים שכבר נגרמו למוח. הפרעות קשב וריכוז החל מגיל צעיר, שיפור יכולות למידה בכל גיל, ריכוז וצלילות מחשבתית לכל אדם הפעיל בסביבה מאתגרת ורבת גירויים ועד למחלות ניווניות של המוח נובעות מגיל מתקדם, שימוש בתרופות או בחומרים המשנים מצבי תודעה.

מחקרים רבים העוסקים בתפקודי המוח הוכיחו כי השימוש ב פוספטידיל סרין תורם לשיפור תפקודי מוח וצמצום נזקים שנגרמו למוח.
פוספטידיל סרין Phosphatidyl serine הוא פוליפוספיד* המופק מהצומח. פוספטידיל סרין משתייך למשפחת חומרים אשר בונים את מעטפת התא והוא החשוב והבולט שבהן. מרבית הפעילות הביולוגית בגוף האדם מתרחשת על פני מעטפת התא או חודרת לתא דרך מעטפת התא. פוספטידיל סרין נמצא בכמויות גדולות בתוך תאי העצבים במוח והם אחראיים על מספר רב של תהליכים עצביים.
* (קבוצות שומנים המורכבת ממולקולה של גליצרול + 2 מולקולות חומצת שומן + אטום זרחן).

מוצרים שמוזכרים במאמר שעשויים לעניין אותך

התפקיד של פוספטידיל סרין

אחד התפקידים המרכזיים של פוספטידיל סרין הוא הגברת התקשורת הבין תאית במוח. בכל מחקרי המוח שנערכו בעולם נמצא כי המפתח לתפקוד תקין של המוח תלוי בתקשורת בין תאית תקינה במוח

שיפור תפקודי מוח

מיקוד פלוס

תוסף תזונה המכיל פוספטידיל סרין לשיפור תפקודי מוח מיקוד פלוס  ME-COULD PLUS

מתוך מחקר מעמיק של שיפור תפקודי מוח בקרב ילדים ובני נוער ועד שיבה טובה נמצא כי פוספטידיל סרין הוא כלי מפתח הכרחי.
בראיית התפקוד הגופני של האדם כמכלול שלם, מצאתי לנכון להוסיף לפוספטידיל סרין שנמצא במינון מקסימלי של 100 מ"ג
עוד 14 מרכיבים על מנת להרחיב את טווח ההשפעה ולהגביר את יכולת הספיגה והיעילות בגוף.
התוצאה היא תוסף התזונה הטוב ביותר והיעיל ביותר לשיפור תפקודי מוח.
מטופלים רבים מדווחים על שיפור מדהים ביכולות המיקוד, הזיכרון וצלילות מחשבתית

מחקרים

  • מחקרים וניסויים קליניים ב פוספטידיל סרין לשיפור תפקודי מוח נערכים מזה 50 שנים ובמהלכם פורסמו מעל 3000 מחקרים ונערכו כ- 100 ניסויים קליניים. בכל תוצאות המחקרים והניסויים נמצא כי פוספטידיל סרין משפר ומשמר תפקודי מוח באופן מרשים. כתוצאה מהממצאים של המחקרים והניסויים אישר ה –FDA  (מנהל התרופות והמזון האמריקאי) בשנת 2003 כי : פוספטידיל סרין הוא תוסף התזונה היחידי המוכר שמשפר תפקודי מוח בכל גיל וגם בגיל המבוגר, כמו כן אושר על ידי ה- FDA כי צריכת פוספטידיל סרין עשוי להפחית דמנציה בקרב אוכולוסיה מזדקנת. תוסף תזונה זה משמר ומשפר תפקודי מוח כאמצעי מניעתי ומהווה תוסף תזונה לשיקום תפקודי מוח לאחר נזקי מוח שנגרמו מפגיעות פיזיות, מחלות, תרופות, סמים ואלכוהול, תקינת הבטיחות האמריקאית G.R.A.S אישרה כי פוספטידיל סרין לשיפור תפקודי מוח הוא בטוח לשימוש והמינון המומלץ הוא 200 מ"ג ליום
  • מחקרים רבים מצאו כי פוספטידיל סרין מסייע לחיזוק הזיכרון, משפר משמעותית את כושר הלימוד ואת הצלילות המחשבתית. מחקרים אלו אף ממליצים ליטול תוסף תזונה המכיל פוספטידיל סרין על מנת למנוע תהליכים ניווניים במוח כמו דמנסיה
  • מחקרים קליניים מצאו כי פוספטידיל סרין מגדיל את כמות הקולטנים על פני ממברנות התאים, מגדיל את יכולת המעבר דרך ממברנות התאים ובכך הוא משפר משמעותית את התקשורת שבין תאי המוח ובכך הוא גם מסייע ומעודד את תאי המוח לייצר דופמין שהוא מוליך עצבי האחראי על תפקודי המוח. מתוך כך ברורה היעילות של פוספטידיל סרין לשיפור תפקודי מוח.
  • באוניברסיטת תל אביב נמצא במחקרים כי שימוש בתוסף תזונה המכיל פוספטידיל סרין מועיל מאד במניעת מחלת פרקינסון ומניעת מחלות ניווניות של המוח ושל מערכת העצבים. מחקרים אלו מצאו כי תוסף תזונה המכיל פוספטידיל סרין מצמצם את הנזקים שנגרמו מאותן המחלות הניווניות.
  • חוקרי המוח פרופ' גיל אסט ודר' רון בוכנר מצאו כי פוספטידיל סרין אכן משפר את הפקוד של הגנים אשר מחוללים מחלות ניווניות כגון דיסאוטונומיה משפחתית DF (מחלה תורשתית פוגעת במערכת העצבים הלא רצונית) ופרקינסון. חוקרים אלו בדקו את ההשפעה של פוספטידיל סרין על הגנים המעורבים בתחלואה ניוונית ומצאו כי פוספטידיל סרין הוא בעל פוטנציאל ויכולת לעצור ולמנוע מחלות ניווניות של המוח ואף להיות תוסף יעיל לשיפור ושיקום.
  • מחקרים נוספים שערכו חוקרים אלו מצאו כי פוספטידיל סרין מוריד בצורה דרמטית את כמות הגנים הידועים כמחוללי תחלואה ניוונית במוח, ממצאים אלו הראו כי התגובות הטובות ביותר היו כנגד גנים המחוללים את מחלת פרקינסון ואת הסימפטומים הקשורים למחלה זו. מידע זה הנובע מהמחקרים עודד סדרת מחקרים נוספת אשר מצאה כי פוספטידיל סרין יעיל ובעל השפעה מטיבה על מחלות ניוון מערכות העצבים במוח.

שיפור תפקודי מוח מומלץ לשימוש במצבים הבאים:

  • שיפור תפקודי מוח קוגניטיביים
  • שיפור זיכרון
  • שיפור יכולת הריכוז
  • שיפור מצב רוח והקלה במצבי דיכאון
  • צלילות מחשבתית
  • מיקוד וערנות
  • שיפור ביצועים ספורטיביים.
  1. ילדים ונוער הסובלים מהפרעות קשב וריכוז ADDוהפרעות התנהגותיות ADHD מחקרים קליניים מצאו והוכיחו שיפור משמעותי בתפקודי מוח ותפקודים התנהגותיים. ניסיון רב הצטבר בשימוש עם תוסף תזונה המכיל פוספטידיל סרין בקרב ילדים ונוער, השיפור ההתנהגותי וההישגים המדהימים בכל תחומי החיים וללא תופעות לוואי קשות הקיימות בתרופות הפכו את השימוש בתוסף תזונה המכיל פוספטידיל סרין כבחירה הטובה ביותר. עבור ילדים ונוער הנוטלים תרופות לטיפול בהפרעות קשב וריכוז מומלץ לבצע הסבה מתרופות כימיות לתוסף תזונה טבעי בתקופה של חופשה על מנת לחזור לספסל הלימודים עם היתרונות הברורים של תוסף תזונה המכיל פוספטידיל סרין. הילדים ערניים ולא רדומים, הילדים ממוקדים ולא אפופים השפעות של חומרים מדכאים, הילדים אופטימיים ולא כבויים ואינם סובלים מחוסר תיאבון או בעיות גדילה.
  2. סטודנטים ובוגרים הזקוקים לרמות גבוהות של ריכוז וערנות לצורך עמידה במטלות הלימודים ובעומסים כמו בזמני בחינות. שימוש בפוספטידיל סרין מפחית את העומס והלחץ הנפשי, משפר מצב רוח ותורם לרגיעה ומיקוד גם במצבי עומס ולחץ. סטודנטים אלו העושים שימוש בתוסף תזונה המכיל פוספטידיל סרין לשיפור תפקודי מוח, מדווחים על שיפור מדהים בהישגים, בעמידותם בתנאי לחץ ובעיקר באיכות החיים.
  3. ספורטאים הישגיים הנמצאים בעומס פיזי המופעל על הגוף יחד עם עומס רגשי של מתח, חרדות מכישלון, חרדות קהל ועוד. מצבים נפשיים אלו יוצרים רמות גבוהות של ההורמון קורטיזול אשר גורם לפירוק מסת שריר ופגיעה בביצועים ספורטיביים. תוסף תזונה המכיל פוספטידיל סרין מוריד באופן דרסטי את רמות הקורטיזול ומונע מצבים אלו. ספורטאים זקוקים מאד למיקוד, צלילות מחשבתית ויכולות תפקוד בתנאי לחץ. ספורטאים אלו מדווחים כי תודות לשימוש בתוסף תזונה המכיל פוספטידיל סרין הביצועים שלהם השתפרו והגיעו להישגים טובים יותר מתוך רוגע נפשי ויכולת מיקוד משופרת.
  4. אנשים שאורח חייהם מלווה במתח רב ולחץ נפשי מתמשך. מצבים אלו אינם מאפשרים צלילות מחשבתית ומיקוד היות ומתח וחרדה מתמשכים גורמים לייצור מופרז של רמות קורטיזול, רמות אלו מקבעות מצבים של מתח וחרדה מתמשכים אשר גורמים לירידה דרסטית ביכולות תפקוד גופניות ולעלייה דרסטית בתחלואה פיזית ונפשית המקושרת למצבי לחץ וחרדה. שימוש בתוסף תזונה המכיל פוספטידיל סרין תורם להקלה מיידית ויכולת להתמודד עם מצבי לחץ מתוך רוגע ומיקוד.
  5. אוכלוסייה מתבגרת בגילאי 50 פלוס צריכה לעשות שימוש בפוספטידיל סרין על בסיס יומי כצעד מניעתי. הוכח במחקרים כי כמות הפוספטידיל סרין במוח הולכת ויורדת מגיל 50 ותפקודי המוח הולכים ונעשים איטיים יותר וממוקדים פחות. אוכלוסייה זו חשופה ופגיעה למחלות ניווניות של המוח כמו אלצהיימר ודמנציה. מחקרים מצאו כי השימוש בפוספטידיל סרין עוצר התדרדרות של תהליכים ניווניים במוח, מצמצם ומשקם נזקים שנגרמו מפגיעות, מחלות, תרופות, סמים ואלכוהול.

 

 

מקורות

Can phosphatidyl serine improve memory and cognitive function in people with Alzheimer's disease? Mayo clinic com, 17/3/2013.

Phosphatidyl serine and cognitive dysfunction and dementia. www.fda.gov/

     Food/Labering/Nutrition. Retrieved 17/3/13

Jorisson BL. Brouns F. Van Boxtel MP. et al. The influence of soy-derived   phophatidyl serine on cogntion in age-associated memory impairment. Nutrition Neuroscience 2001, 4: 121-134.

Jorisson BL. Brouns F. Van Boxtel MP. Safety of soy-derived phosphatdyl serine in elderly people. Nutr. Neurosci. (2002) 5: 337-343.

Conventional medicine considers that ADHD is caused by deficient and imbalanced neurotransmitters in the brain. They put so much emphasis on chemistry-neuronal communication that they forget that neurotransmitters are only released when a nerve electrical impulse gets to the end of the neuron. Nerve impulse travel along nerves, but they can do so optimally only if certain conditions are met. Most of those conditions are related to the membranes of neurons. As long as membranes are flexible and fluid, neurons can communicate optimally. Neuron membranes, therefore, need special types of fat such as omega-3 fatty acids. However, they also need another type of fat, called phospholipids.

Phospholipids are fats that contain phosphorous. The two most important phospholipids are  phosphatidylserine (PS) and phosphatidylcholine (PC).

Phosphatidylserine(PS)

Phosphatidylserine is found in all cell membranes, but our brain cell membranes have an extremely high amount of it. Taking supplement of PS has been shown to improve memory and cognitive function, boosting mood, reducing stress, improving attention, and reducing aggression in children with ADHD.

Phosphatidylserine comes from organ meat such as liver, kidneys, and brain. However, eating large amounts of these products is not a good idea, since these are the same organs that tend to accumulate toxins.

As a supplement, you can take 200 mg of PS twice a day with meals for two months. After two months, reduce to 100 mg twice a day with meals.

Phospathidylcholine (PC)

Phospathidylcholine is another abundant molecule in the cell membrane. PC helps make new brain cells, and helps maintain concentration, attention, memory, and mood. It also boosts detoxification and reduces cortisol, the stress hormone that is toxic to the brain. PC contains choline, and is the precursor to acetylcholine, a brain neurotransmitter involved in learning and memory. The best sources of choline are lecithin (from egg yolk and soybeans), eggs, sardines, soybeans, and peanuts.

As a supplement, you can take 1200 mg of PC three times a day with meals for two months. After two months, reduce to 400 mg three times a day with meals.

 

Print Friendly, PDF & Email
שתף
שנדבר? דילוג לתוכן